Hva skjer når ledelsen lytter til de ansattes behov?

Er det ikke bedriftslederens reisevei og parkeringsbehov som teller mest ved valg av nye kontorlokaler? Les hva som skjer når moderne ledere først og fremst tenker ansattes behov.

Mens det tidligere var bedriftsledelsen som hadde alt å si ved valg av kontorlokaler, har de ansatte i dag som regel stor medbestemmelsesrett. Bedriftsledere vet at nærhet til trafikknutepunkt, effektiv reisevei, bærekraft og et bygg med attraktive fasiliteter kan være avgjørende for å sikre seg den beste arbeidskraften.

Brynsalléen 4 (BRA4) er et eksempel på nettopp dette. Det storslåtte bygget er beregnet på ca. 800 personer og har et inngangsparti som kan minne litt om britenes berømte spionreir, MI6. Bygget ble nylig totalrehabilitert og tilpasset fremtidens behov. Det har slått an fra første dag. 

– De ansatte har vært kjempefornøyde fra dag én, og servicenivået har holdt høyt nivå siden. Morsomt når folk gir uttrykk for at dette er mye bedre enn de hadde forventet, forteller Kerstin Aarsand Elmohib, finans- og administrasjonsassistent i Mölnycke.

De ansatte har vært kjempefornøyde fra dag én, og servicenivået har holdt høyt nivå siden. Morsomt når folk gir uttrykk for at dette er mye bedre enn de hadde forventet

– Kerstin Aarsand Elmohib, finans- og administrasjonsassistent i Mölnycke.

Kantine med restaurantnivå

En av tingene som er bedre enn forventet er kantinen Øst, som leietakerne ikke tenker på som kantine, snarere en topprestaurant.

– Tre retters ukesmeny kommer på serviceappen hver mandag, og det gjelder å holde seg på jobb når lunsjen står på bordet. Maten er rett og slett fantastisk – ikke akkurat hverdagskost, og det gjør så mye for gleden på jobb. Vi går jo på restaurant hver dag!

Elmohib forteller at Mölnyckes folk benytter møtesenteret aktivt, og ved slike situasjoner er det også fantastisk å kunne by møtedeltakerne på skikkelig lunsj.

– En ting er at maten er så innbydende, men like viktig er det jo at kokker og kjøkkenpersonale er så utrolig hyggelige og serviceorienterte – uansett om det handler om ferskbrygget kaffe eller booking av møtelunsj eller overtidsmat via appen.

Men hvordan er beliggenhet og adkomst?

– Husets fasiliteter er virkelig førsteklasses, men for våre medarbeidere er beliggenheten vel så viktig. Her er det superenkel adkomst med både T-bane til Brynseng, tog til Bryn stasjon og buss i alle retninger. Det er 300 meter til T-banen, 200 meter til toget og busser stopper rett ved inngangen. Dette var veldig viktig da vi valgte nye lokaler, forteller Lars Erik Bratvold: finansdirektør i VWR, som er markedsleder av utstyr til laboratoriebransjen. 

For Bratvold og medarbeiderne er det også viktig med trening, god sykkeladkomst og trygg parkering.

– Folk bruker trimrommet mye, og tar vare på egen helse. Det betyr mye at det er egen instruktør der – det hjelper på motivasjonen. Ellers er det mange som sykler til jobb og kan få en velfortjent dusj før jobbstart, og med egen, innendørs sykkelparkering står sykkelen trygt. Lademulighet for elbil, nok parkeringsplasser og parkering for gjester gjør også hverdagen enkel, forteller han fornøyd.

Maten er fantastisk, og det øvrige servicetilbudet er topp. Her trives vi veldig godt

– Inge Paulsen, daglig leder i Techstep Norway.

Høy kvalitet på kontor og drift

Techstep, hjelper selskaper og organisasjoner med å dra nytte av mobilteknologi, og har hele 4. etasje som sitt hovedkontor.  

– Vi flyttet inn i 2019, da hele bygget nærmet seg ferdig nyoppusset. Beliggenheten er god, og vi har vært veldig fornøyd fra første dag. Moderne, lyse og freshe kontorer med nok av møterom og sosiale soner. Vi sitter i åpent landskap, og fleksibiliteten i slike aktivitetsbaserte soner fungerer flott, forteller Inge Paulsen, daglig leder i Techstep Norway.

Han forteller at gårdeier virkelig har levert, så det har vært minimalt med klager. Et stort pluss er at 4Service holder til i 5. etasje. Deres datterselskap Eir Renhold sørger for kortreist service og holder kontorene skinnende rene. Sosiale soner gir et hyggelig avbrekk i hverdagen – både internt i selskapet og med kollegaer fra andre selskaper.

– Maten er fantastisk, og det øvrige servicetilbudet er topp. Her trives vi veldig godt, avslutter Paulsen.

Om du lurer på hvilke tilbud som finnes utenfor bygget, kan de to nærsentrene Bryn senter og Fyrstikkalléen på Helsfyr by på det meste av dagligvare, bakeri, shopping, frisør, apotek o.l. 

SE PROSPEKT

Velkommen til en omvisning i Brynsalléen 4!

Kontakt Malling & Co Næringsmegling ved megler

KONTAKT

Ole Kristian Ottesen

Rådgiver utleie

+47 915 72 822 / oko@malling.no